Trening na sali i na zewnątrz – jak się do niego przygotować?

Coraz więcej osób stara się zdrowo odżywiać i trenować. Ćwiczenia pozwalają zrzucić zbędne kilogramy, wysmuklić sylwetkę oraz poprawić kondycję. Latem, gdy warunki atmosferyczne sprzyjają, warto przenieść aktywność na zewnątrz. W deszczowe dni można natomiast ćwiczyć na sali. Jak jednak przygotować się do takich treningów.

Aktywność na łonie natury

Uprawiając sport na zewnątrz warto odpowiednio zabezpieczyć skórę przed promieniowaniem UV. W tym celu należy użyć specjalnych preparatów z filtrem ochronnym. Skuteczna ochrona przeciwsłoneczna, czyli taka z faktorem minimum SPF 30, zapobiegnie powstaniu poparzeń słonecznych oraz zminimalizuje ryzyko wystąpienia przebarwień. Wybierając strój, należy pamiętać o nakryciu głowy, które zabezpieczy przed udarem. 

Ćwiczenia w pomieszczeniu

Ćwicząc w pomieszczeniu, należy zwrócić uwagę na to, czy miejsce to jest klimatyzowane. Upał panujący wewnątrz budynku może spowodować omdlenie i osłabienie. Trenując, warto raz na 15 minut zrobić krótką przerwę, podczas której powinno się odpowiednio nawodnić organizm. 

Koktajl i shake po aktywności fizycznej

Po wzmożonej aktywności fizycznej, warto spożyć lekki, ale wartościowy posiłek. W tym celu najlepiej skorzystać z gotowych mieszanek do wyrobu potreningowych koktajli. Bardzo dobry będzie napój błonnikowy, który dostarczy do organizmu odpowiednią ilość węglowodanów i błonnika, a dodatkowo będzie mało kaloryczny i wspomoże proces odchudzania. Dostępny jest na https://24fitclub.pl/produkt/napoj-blonnikowy-2/. Wpłynie on również pozytywnie na przewód pokarmowy oraz zapewni energię na kilka najbliższych godzin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 − dwanaście =