Sukcesywna rozbudowa masy mięśniowej – o czym pamiętać?

Rozbudowa masy mięśniowej to długotrwały proces, który wymaga regularnych ćwiczeń i stosowania odpowiedniej diety. Podstawą zdrowej diety są wysokiej jakości produkty żywnościowe stanowiące dla organizmu wartościowy materiał budulcowy. Kaloryczność posiłków w okresie budowania masy powinna być o około 20% wyższa niż wcześniej. Niezalecane jest jednak spożywanie wysoko przetworzonych posiłków w postaci fast foodów, słodyczy, czy też innych przekąsek zawierających tzw. puste kalorie. Należy zrezygnować również ze słodkich napojów gazowanych. Zdrowa dieta powinna opierać się na warzywach, owocach, rybach, nabiale, a także pełnoziarnistych produktach. Istotne znaczenie ma spożywanie produktów bogatych w białko. Przed podjęciem ćwiczeń na masę warto uzgodnić wprowadzoną dietę z profesjonalnym trenerem personalnym EMS, który wskaże jej mocne i słabe strony.

Systematyczne i efektywne treningi

Podczas budowania masy mięśniowej należy pamiętać o systematycznych ćwiczeniach. Klasyczne treningi na siłowni pod okiem trenera powinny trwać około 90 minut i być powtarzane od 3 do 5 razy w tygodniu. Wymaga to od osoby ćwiczącej dużo samozaparcia, dyscypliny i motywacji. Osoby, które pragną zbudować masę mięśniową bez katowania swojego ciała, z pewnością zainteresuje elektrostymulacja mięśni. Jest to nowoczesna metoda treningowa, podczas której mięśnie ćwiczącego są stymulowane za pomocą zewnętrznych elektrod umieszczonych w specjalnym kombinezonie. Zewnętrzna stymulacja mięśni umożliwia ich szybką i równomierną rozbudowę bez konieczności przerzucania ogromnych ciężarów i nadmiernego obciążania układu kostno-stawowego. Pojedyncza sesja treningowa trwa około 30 minut, a pierwsze efekty pracy są widoczne już po kilku zajęciach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwa × cztery =