Kultura organizacyjna firmy – jak ją budować i rozwijać?

Kultura organizacyjna firmy – jak ją budować i rozwijać?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W zarządzaniu przedsiębiorstwem należy brać pod uwagę różnorakie czynniki. Do podstawowych należą oczywiście struktura organizacyjna czy sposoby zarządzania. Warto jednak zastanowić się również nad czymś tak nieuchwytnym, jak kultura organizacyjna.

Budowa kultury organizacyjnej

Kultura organizacyjna jest zespołem przekonań, motywacji oraz zasad, jakimi kierują się członkowie przedsiębiorstwa lub innej organizacji. Ważnym elementem jej budowania jest tworzenie poczucia wspólnoty celów i wartości. Może w tym pomóc szereg narzędzi. W wielu wypadkach w dzisiejszych firmach dąży się do zastępowania kontaktów osobistych pracą w zdalnych grupach roboczych. Wyzwaniem może więc być na przykład budowa poczucia koleżeństwa. Pomóc w takim wypadku mogą systemy umożliwiające pracownikom budowę więzi społecznych (wewnątrzzakładowe komunikatory, systemy do składania gratulacji wyróżniającym się członkom zespołu). W wielu przypadkach, o których przeczytamy na stronie https://worksmile.com/, jest to połączone z systemem zakładowych benefitów czy też wniosków urlopowych. Integracja taka w znaczący sposób ułatwia budowanie relacji międzyludzkich – pracownicy korzystający z systemu dla swoich celów, poznają przy okazji najnowsze wiadomości dotyczące ich kolegów czy działań firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*