Gaśnica to nie wszystko – o zabezpieczeniach biura przed ogniem

Biuro to miejsce, które powinno być zawsze optymalnie chronione przed skutkami ewentualnego wybuchu pożaru. W przeciwnym razie istnieje duże ryzyko utraty zdrowia, a nawet życia pracujących tam na co dzień osób. Kluczowe znaczenie ma oczywiście wyposażenie biura w sprawne gaśnice, ponieważ służą one do szybkiego zneutralizowania płomieni ognia. Jeśli interesuje nas tego rodzaju sprzęt przeciwpożarowy Warszawa jest miastem, gdzie funkcjonuje wiele firm posiadających go w ofercie.

Funkcjonalny system oddymiania to konieczność

W każdym biurze przebywa zazwyczaj co najmniej kilkanaście, a nierzadko nawet kilkadziesiąt osób. Z tego powodu niezbędne jest wdrożenie konkretnych rozwiązań zabezpieczających ludzi przed potencjalnym pożarem. Jeśli chodzi o wspomniane już gaśnice, to najlepiej sprawdzą się dwa modele – pianowe i proszkowe. Te pierwsze są idealnie przystosowane do gaszenia urządzeń elektrycznych i płomieni, których źródłem jest np. olej bądź farba. Z kolei proszkowe mają charakter uniwersalny, bo nadają się zarówno do gaszenia ciał stałych, jak i cieczy czy gazów.

Oprócz tego w biurze nie obejdzie się bez nowoczesnych czujników temperatury i dymu, mających na celu szybkie poinformowanie o zaistnieniu groźnej sytuacji. Optymalnym rozwiązaniem jest ich podłączenie bezpośrednio do zaawansowanej instalacji przeciwpożarowej. Niezbędny okaże się też z pewnością specjalny system oddymiania, który ma za zadanie skutecznie odprowadzić dym, trujące gazy oraz gorące powietrze na zewnątrz budynku (przeważnie poprzez klapy wentylacyjne zlokalizowane w dachu lub fasadzie). Ostatnie istotne elementy to oświetlenie ewakuacyjne i drogi wyjściowe oznaczone fluorescencyjną farbą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 + 12 =