Jak poprawić komunikację w firmie?

Dobra komunikacja wewnętrzna jest podstawą każdej dobrze prosperującej firmy, co potwierdzają liczne badania. Wynika to  z faktu, że doskonale poinformowany pracownik jest bardziej zadowolony, co przekłada się na znacznie lepsze wykonywanie przez niego codziennych obowiązków. Dlatego też bardzo wielu pracodawców decyduje się na uczestnictwo w specjalnych kursach uczących sztuki efektywnej komunikacji, a także wysyła na nie swoich podwładnych. Oto jeden z bardziej popularnych: https://door.com.pl/oferta/programy-rozwoju-kompetencji/efektywnosc-osobista/sztuka-efektywnej-komunikacji/

Gwarancja szybszego rozwoju firmy 

Podstawowym warunkiem poprawy komunikacji w dowolnej organizacji jest formułowanie wszelkich informacji w sposób jednoznaczny. Pracownicy nie mają bowiem zazwyczaj czasu na to, aby dokładnie analizować komunikaty. Informacja musi być zatem klarowna, zrozumiała dla każdego (nawet sprzątaczki), a także jak najbardziej zwięzła. Konieczne jest wdrożenie polityki opartej na częstych i precyzyjnie przemyślanych komunikatach, których przyswojenie nie będzie zajmowało więcej niż 30 sekund. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie firmowego newslettera i regularne wysyłanie go na skrzynkę mailową do wszystkich zatrudnionych w przedsiębiorstwie osób.

Trzecim kluczowym warunkiem jest stałe przekazywanie informacji zarówno na temat spraw organizacyjnych i stricte praktycznych (np. wolnych dni i okazjonalnych wydarzeń), jak i najważniejszych celów, planów oraz strategii. Takie działania pomogą bowiem znacznie lepiej zrozumieć pracownikom strategię firmy i zmotywują ich do zaangażowania się. Powinien to robić zawsze bezpośredni przełożony danej grupy osób. Oprócz wskazanych praktyk duże znaczenie mają szkolenia zamknięte, podczas których przekazywane są cenne wskazówki na temat właściwego porozumiewania się w obrębie organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − 9 =