Czym charakteryzuje się reklama outdoor?

Czym charakteryzuje się reklama outdoor?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Współcześnie bardzo wiele firm do promowania swoich produktów bądź usług wykorzystuje reklamę outdoorową, zwaną inaczej zewnętrzną. Obejmuje ona rozmaite nośniki znajdujące się pod gołym niebem – w otwartej przestrzeni. Najczęściej są one montowane na elewacjach budynków, specjalnych stelażach lub w środkach transportu. Podstawowy cel to oczywiście dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i utrwalenie marketingowego przekazu w powszechnej świadomości. 

Doskonała widoczność przekłada się na wzrost zysków

Przykładowo, reklama outdoor jest skoncentrowana na ekspresowym przekazaniu informacji i dociera do konsumentów zawsze poza ich miejscem zamieszkania. Charakteryzuje się nienachalnością, ponieważ przekaz nie jest adresowany do konkretnego odbiorcy, lecz dużego grona osób bez względu na ich płeć, wiek, pozycję społeczną oraz zainteresowania. Nie zaburza przy tym estetyki przestrzeni publicznej. Najpopularniejsze nośniki zaliczane do tej kategorii to bilbordy, plakaty, banery, podświetlane citylighty, wielkoformatowe afisze, infoscreeny, ekrany LED-owe, mobile (konstrukcje wożone na samochodach), a także okleiny stosowane na witrynach sklepowych. Jedną z istotnych zalet tego rodzaju reklamy jest jej znakomita widoczność z dużej odległości, skutkująca zaskakująco wysokim współczynnikiem kontaktu przy dosyć ograniczonym nakładzie finansowym. Na uwagę zasługuje też atrakcyjna strona wizualna i długi czas ekspozycji.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*