W XXI wieku weszliśmy w świat, w którym rządzi technologia, jednakże w przypadku świadczenia usług medycznych przez długi czas widoczny był zastój. Dopiero światowa pandemia sprawiła, że do powszechnego użytku w Polsce dotarły takie możliwości, jak umówienie u lekarza konsultacji telefonicznej, nazywanej teleporadą. To praktyczne i bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ pozwala na przekierowanie na rozmowy telefoniczne wszystkich pacjentów, którzy nie wymagają bezpośredniej porady, a na przykład jedynie wystawienia przedłużenia recepty na konieczne medykamenty.
Oczywiście diagnoza i rozpoznanie choroby musi odbywać się pod okiem lekarza, ale prawidłowo zdiagnozowany pacjent może się w wielu przypadkach z powodzeniem kurować w domu. Ważne jest jednak, żeby w razie jakichkolwiek wątpliwości miał on możliwość kontaktu ze swoim lekarzem rodzinnym albo lekarzem specjalistą. Na stronie https://medyc.pl/telemedycyna/ można przeczytać, jakie to daje możliwości. Przede wszystkim pozwala znacznie zredukować kolejki w przychodniach i gabinetach, ale także ułatwia życie wielu pacjentom, którzy nie muszą już umawiać się na wizytę i zwalniać np. z pracy tylko po to, żeby odebrać receptę na lek, który i tak przyjmują na stałe.
Telemedycyna pozwala na skontaktowanie się pacjenta z lekarzem w dowolnym miejscu i w znacznie szerszym zakresie czasu, niż ma to miejsce w przypadku standardowych wizyt. Umożliwia także znaczne ograniczenie kosztów, co ma ogromne znaczenie, ponieważ większa suma pieniędzy może być w takiej sytuacji przeznaczona na leczenie najbardziej potrzebujących pacjentów.