Istnieją dwa główne rodzaje wag kolejowych – statyczne zajmują się pomiarem ciężaru wagonów stojących, a wagi kolejowe CIM (Coupled-In-Motion) ważą wagony przemieszczające się wzdłuż odcinka torów.
W tym drugim przypadku waży się poszczególne osie wagonów, po czym częściowe wskazania są sumowane w celu uzyskania ich masy całkowitej. Wagi dynamiczne pozwalają uzyskać takie dane jak masa na oś, kierunek i prędkość przejazdu, liczba osi każdego wagonu oraz masa całego wagonu.
Do ważenia wykorzystuje się cyfrowe przetworniki tensometryczne PDX, które wysyłają sygnał cyfrowy, niemożliwy do zakłócenia przez fale radiowe i pola elektromagnetyczne. Przetworniki nacisku wykonuje się ze stali nierdzewnej, dzięki czemu transmisja danych jest stabilna.
Pomorskie Centrum Metrologii zajmuje się sprzedażą i wynajmem wag kolejowych. To renomowana firma z dużym doświadczeniem, która wyróżnia się na rynku profesjonalizmem i szybkością obsługi.