Jak działa ruchoma podłoga w naczepie?

Jak działa ruchoma podłoga w naczepie?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W branży transportowej i spedycyjnej często wykorzystuje się naczepy z ruchomą podłogą. Nadają się one doskonale do przewozu zarówno ładunków sypkich (zbóż, węgla, żwiru, piasku itp.), jak i ułożonych na paletach czy umieszczonych w beczkach. Kluczową zaletą tych konstrukcji jest to, że w znacznym stopniu skracają czas rozładunku. Dodatkowo pozwalają realizować ten proces w zadaszonych wnętrzach i ułatwiają precyzyjne sterowanie nim. 

Mechanizm nie jest nadmiernie skomplikowany

Naczepy z ruchomą podłogą posiadają zestaw wytrzymałych listew aluminiowych bądź stalowych (w liczbie 12 lub 24), które są przystosowane do swobodnego przesuwania się w zakresie od 15 do około 25 centymetrów. Podparcie dla nich stanowią zawsze poprzeczki nośne. Istotną rolę odgrywają ponadto belki przesuwne oraz siłowniki hydrauliczne. Zasada działania omawianego mechanizmu jest stosunkowo prosta. Otóż najpierw część listew pod wpływem siły hydraulicznej wykonuje ruch w kierunku tyłu pojazdu, a druga część cofa się do pierwotnej pozycji. Skutecznie minimalizuje to ryzyko niekorzystnej zmiany położenia towaru. Ruch odbywający się do tyłu powoduje oczywiście rozładowanie naczepy, natomiast ruch odwrotny skutkuje zamknięciem całości. Dodajmy, że system sterowania zlokalizowany jest pod podłogą, więc nie zajmuje miejsca w przestrzeni ładunkowej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*