Branding często jest mylony z marketingiem. Są to dość podobne działania, bo oba wiążą się ze sprzedażą danych produktów. Ich zadania są jednak odrobinę inne, gdzie trochę inaczej podchodzi się do klientów. Jakie są główne różnice między brandingiem a marketingiem?
Branding to jedną z podstawowych części marketingu. Pojawia się już na wstępnym etapie określana marki. Branding Poznań określi jak produkty i usługi mają być odbierane przez klientów. Dopiero potem następuje marketing, czyli wdrażanie wszystkiego w życie pod obecne trendy. Strategie marketingowe lubią się zmieniać, ale marka pozostaje taka sama. Dlatego branding to proces trwalszy, gdzie tylko raz na jakiś czas dochodzi do rebrandingu, czyli lekkiej modyfikacji założeń.
Głównym celem marketingu jest przyciąganie uwagi klienta. Ma on zawalczyć o jego uwagę i poznanie marki. Uzyskane zaufanie zachowuje się potem poprzez branding. Dzięki niemu tworzy się lojalność na lata, kiedy klient już jest pewny swoich wyborów konsumenckich. Ma to na celu zwiększenie zysków firmy oraz uzyskiwanie przewagi nad konkurencją. Branding bywa przez to trudniejszy niż marketing, bo wymaga subtelniejszych działań niż głośna strategia promocyjna.