Na rynku e-commerce klient ma do dyspozycji nowe możliwości w zakresie kupowania i odbierania zamówionych towarów. Sprawia to, że przed firmami rodzą się nowe wyzwania, nie tylko związane z zaspokojeniem potrzeb konsumentów, ale również z bezproblemowym, szybkim finalizowaniem transakcji. Aby tego dokonać konieczny jest sprawny łańcuch dostaw i dobra komunikacja między dostawcami za sklepami internetowymi – hurtownikami, firmami transportowymi oraz producentami.
Przede wszystkim sprostania jego wymaganiom, a im dynamiczniejszy rozwój rynku technologicznego, tym stają się one wyższe. Sklepy online muszą radzić sobie nie tylko na linii promocyjnej i produkcyjnej, ale też w zakresie dostarczania towarów. Staje się to standardem obsługi wpływającym na ocenę firmy i późniejsze decyzje o ponownym skorzystaniu z jej usług.
Aby maksymalnie wykorzystać obecne możliwości rynkowe, potrzebna jest sprawna logistyka dla e-commerce. Zazwyczaj oznacza to odejście od tradycyjnego modelu własnego magazynu i zdecydowanie się na usługi zewnętrznej firmy. Istnieje dwa najpopularniejsze modele w tym wariancie: dropshopping oraz filfillment. Oba zakładają pomoc firmy specjalizującej się w pośredniczeniu między dostawcami za sklepami, zwiększając atrakcyjność oferty obu stron.
Obecnie prowadzenie sklepu online to spore wyzwanie, zwłaszcza dla przedsiębiorstw o bogatym asortymencie. Jest jednak szansa dla firm z sektora MSP, który do tej pory narażony był na koszty związane z formą sprzedaży z tradycyjnym łańcuchem dostaw. Im bardziej zaawansowana staje się technologia, tym większe możliwości stwarza ona sprzedawcom internetowym, optymalizując ich biznes i zapewniając wysoką jakość usług.