Gdzie i jak promować sklep internetowy?

Przedsiębiorcy planujący poszerzyć działalność swojego sklepu o sprzedaż online napotkać się mogą na dużą barierę w postaci braku zainteresowania potencjalnych nabywców. Wydawać by się mogło, że skoro sieć jest tak rozbudowanym mechanizmem, to jest w niej miejsce na niezliczoną ilość punktów sprzedaży.

Rzeczywiście – umiejętnie stworzona platforma handlowa, a także infrastruktura jej towarzysząca pozwalają właścicielowi cieszyć się wypracowanymi zyskami. Często dzieje się jednak tak, że z powodu braku znajomości zasad funkcjonowania przeglądarek internetowych, a także ignorowania działań z zakresu SEO sklep internetowy jest praktycznie niewidoczny dla potencjalnych nabywców. W jaki sposób zmienić tą tendencję i efektywnie wypromować swoją platformę sprzedażową?

Przyczyny braku zainteresowania klientów

Trudno jest określić jednoznaczną przyczynę braku zainteresowania potencjalnych nabywców, która uniwersalnie pasowałaby do sklepów internetowych ze zróżnicowanych branż. Istnieje jednak kilka, najczęściej wymienianych przyczyn, które ograniczają ruch nabywców na stronie oraz wpływają na niski współczynnik zakupów na platformie.

Pierwszą z nich jest brak wiedzy nabywców o istnieniu strony, którzy nie poszukują nowych miejsc zakupu poza tymi, które znają i którym ufają. Drugą z przyczyn braku zainteresowania nabywców jest słabo rozbudowana baza produktowa. Klienci wybierają te miejsca, które dają im wybór między opcjami zakupu, a przede wszystkim oferują sprawdzoną jakość wyrobów.

Ostatnią i prawdopodobnie najważniejszą przyczyną braku klientów może być nieefektywne pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, a więc to, czy strona pojawia się w pierwszych dziesięciu wyszukiwaniach danego hasła. Zdecydowana większość nabywców nawet nie zagląda na drugą i kolejną stronę wyszukiwania, więc sklepy nie mają szansy na zyskanie ich zainteresowania.

Promowanie na własną rękę

Nabywcy mogą dowiedzieć się o danym sklepie internetowym dzięki samodzielnemu promowaniu go przez właściciela i zespół pracowników. Często spotykaną praktyką jest wystawianie produktów sklepu na sprzedaż w popularnych serwisach aukcyjnych. Można wówczas liczyć, że część z nabywców zainteresowanych zakupem odwiedzi rodzimą platformę.

Obok korzystania z serwisów aukcyjnych personel sklepu internetowego przygotowuje także ogłoszenia dotyczące działalności ich przedsiębiorstwa i umieszcza je na specjalnie przygotowanych do tego celu platformach. Przeglądający je klienci mogą zainteresować się działaniem strony i ją odwiedzić. Nie jest tajemnicą, że promowanie sklepu internetowego na własną rękę nie jest efektywne, a ci, którym się to udaje stanowią niewielki odsetek osób.

O tym, jak efektywnie i zgodnie z mechanizmami wyszukiwarek wypromować swoją działalność można dowiedzieć się ze stron, takich jak https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/, które ukierunkowują właścicieli sklepów internetowych na jedną z najskuteczniejszych form promocji. Mowa o specjalistycznych agencjach marketingowych.

Co ze specjalistami SEO?

Zgłaszając się do agencji SEO, można mieć niemal pewność, że podejmowane przez nią działania spowodują większy ruch potencjalnych nabywców na stronie. Doświadczona firma pozycjonująca podejmuje się przygotowania planu działania, opracowuje słowa kluczowe, które będą pozycjonowane, a także generuje linki kierujące do sklepu internetowego.

Ci, którzy oczekują spektakularnych efektów już po kilku dniach współpracy ze specjalistami będą rozczarowani, gdyż praca firm pozycjonujących wymaga cierpliwości, by efekty zadowoliły zleceniodawcę. Należy bowiem pamiętać, że zbyt pochopnie przeprowadzone pozycjonowanie i optymalizacja strony mogą przynieść dla niej faktyczne straty, trudne do usunięcia.

Co daje sama współpraca z agencją SEO? Promowanie firmy w ten sposób to przede wszystkim walka o lepszą pozycję strony w wyszukiwarkach. Im wyżej będzie się ona pojawiała, wśród stron znajdowanych pod danym hasłem, tym więcej osób odwiedzi sklep i zainteresuje się przedstawionymi towarami.

Promowanie przez fachowca

Pozycjonowanie strony przez specjalistę obejmuje kilka kroków. Na lepszą jej widoczność w przeglądarce wpływa między innymi stworzenie wersji mobilnej, która bez problemu mogłaby działać na smartfonach klientów, a także specjalistyczna poprawa kodu strony, zbudowanie bazy linków, które prowadziłyby do sklepu internetowego, a także stworzenie ciekawej szaty graficznej strony oraz treści, które zawierałyby słowa kluczowe, a przede wszystkim byłyby atrakcyjne dla potencjalnych nabywców.

Efektywna promocja sklepu internetowego na wielu płaszczyznach to gwarancja jego widoczności wśród potencjalnych nabywców. Podejmując się samodzielnego promowania platformy, nie można zapominać o mechanizmach rządzących przeglądarkami, bo to właśnie one decydują o wyższej pozycji strony wśród wyników wyszukiwania.

Ważne jest, by agencja SEO zajmująca się platformą dokładnie znała się na swojej pracy, bo nieprawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie może przynieść skutki odwrotne do oczekiwanych. Sieć rządzi się swoimi prawami, do których przedsiębiorcy planujący zdobywać nowych klientów w sieci powinni się dostosować i je zaakceptować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzy × 4 =